ضرورت طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت با به روز ترین متد

ضرورت طراحی سایت فروشگاهی

۳ بازديد
اگر کسب و کار فروشگاهی طراحی سایت فروشگاهی در مشهد در کشور دارید، باید به طور کامل نیاز به ایجاد یک وب سایت فروشگاهی را درک کنید. این را بدانید که پس از مدت کوتاهی و با گسترش فضای کسب و کار مجازی نیاز است که در اینترنت شناخته شوید.
تصور کنید که صاحب یک مغازه یا فروشگاه هستید تا محصولات خود را به مشتریان خود در شهر یا استان خود ارائه دهید. برای ارائه محصولات و خدمات خود باید یک وب سایت حرفه ای در داخل کشور طراحی کنید.
اگر بخواهیم از منظر جدی تری به آن نگاه کنیم، هدف این وب سایت چیست؟ نمی تواند هدف یا وجود یک یا چند صفحه وب با محتوایی را که کاربر ممکن است گهگاه ببیند یا نبیند دنبال کند. اینها سوالاتی است که صاحب وب سایت باید به آنها پاسخ دهد. بد نیست این موضوع را بیشتر باز کنیم. موفقیت یعنی چه؟ چه چیزی را می توان در سایت استفاده کرد؟
«امروز عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات است و توسعه اطلاعات و ارتباطات یکی از شاخص های مهم توسعه اقتصادی است» شاید کمی قدیمی باشد. اگر کسی ادعا می کند که یک فعالیت می تواند بدون فناوری توسعه یابد، رشد کند یا ادامه یابد، شوخی می کند!!!
صاحبان وب سایت را می توان به گروه های زیر تقسیم کرد:
1. سازمان ها و نهادهای دولتی
2. دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی
3. خبرگزاری ها و نشریات
4. صاحبان شرکت و مشاغل
5. وبلاگ نویسان
با بررسی دقیق تر، اولویت بر اساس اهمیت و جایگاه کار درست به نظر می رسد. سوال اینجاست: از کدام دسته از وب سایت های فوق بیشتر استفاده می کنید؟ آیا برای انجام کارهای اداری و دریافت خدمات دولتی به سایت سازمان و متولی آن مراجعه می کنید؟ چرا؟
هنگام بررسی خدمات ارائه شده توسط تعداد محدودی از سازمان های دولتی، ممکن است متوجه شوید که خدمات آنلاین یا حتی آفلاین تا زمانی که مجبور به پرداخت نباشید خوب نیست. در نهایت نمودارهای سازمانی، اخبار، شرح وظایف، آب و هوای قانونی و ساعات کاری و همچنین لیستی از مدارک و الزامات مورد نیاز برای برخی فرآیندهای اداری که سالی یکبار از آنها استفاده نخواهید کرد، انصافاً یک گرافیک بسیار زیبا است. یک سر براق و رقصنده در بالای صفحه ظاهر می شود و اگر به اینترنت پرسرعت متصل هستید، باید بنشینید و منتظر بمانید تا بارگیری شود.
«امروزه آنچه در وب‌سایت‌های دولتی پورتال یا درگاه خدمات الکترونیکی نامیده می‌شود، بخش کوچک و ناچیزی از پورتال است؛ اخبار، سازماندهی، شرح وظایف، مأموریت، اهداف، آب‌وهوا، ساعات قانونی، شرح فرآیندها و مدارک مورد نیاز و مواردی از این قبیل. محتوای متنی قابل ساخت در نرم افزارهای مدیریت محتوای رایگان؛ گاهی اوقات این محصولات توسط سازمان های دولتی با قیمت بسیار بالایی خریداری می شوند!!!
البته می‌خواهم فهرستی از شماره‌های تلفن و فکس و ایمیل‌هایی را ببینم که هرگز باز و پاسخ داده نمی‌شوند. متأسفانه، این یک واقعیت است و اغلب در پورتال های خدمات الکترونیکی اتفاق می افتد. جالب اینجاست که تمام خدمات به اصطلاح الکترونیکی، پرداخت قبوض و کارمزد، مالیات و غیره است، البته همه آنها از یک سرویس استفاده می کنند و آن پرداخت های آنلاین طراحی شده توسط بانک ها است. بله، فقط زمانی می توانید از وب سرویس استفاده کنید که پول وسط باشد و اگر می خواهید مراحل اداری را شروع کنید و آن را تا حصول نتیجه دنبال کنید، باید کلاه و روسری و همچنین اتو تهیه کنید. کفش و درخواست مرخصی برای دادن تعداد روزها و ساعات صحیح به مدیرتان ناشناخته و ملاقات در محل و دوباره همان غذا و همان کاسه.
حال به سوال اول برمی گردیم که هدف این وب سایت ها چیست؟ انتشار اطلاعاتی که برای هیچ کس مفید نیست یا مفید است منجر به بازدید از سایت می شود که هدف را شکست می دهد زیرا ما باید در وقت و هزینه صرفه جویی کنیم اما ساعت ها در سایت صرف کنیم. . ما اینترنت و کامپیوتر را هزینه می کنیم ... سپس هزینه بنزین و برق و وقت تلف شده ...
راه حل این مشکل از نظر قانونی در نظر گرفته شده است:
مقررات و الزامات دولتی برای خدمات الکترونیکی:
اطلاعیه مقام معظم رهبری
(نکته 15) توسعه سیستم مدیریت الکترونیک و برآورده ساختن الزامات آن به منظور ارائه خدمات عمومی بهینه.
اولین برنامه از ده برنامه تحول اداری نظام اداری کشور
- ایجاد دولت الکترونیک
1-1. تهیه و ایجاد پایگاه های اطلاعاتی جهت ارائه خدمات و اطلاعات.
2-1 ارتباط و تعامل بین دولت و مردم و مردم با دولت.
3-1. رسیدگی به شکایات مردم
4-1. تجزیه و تحلیل عملکرد فرآیندها و رویه های ارائه دهندگان خدمات.
5-1. ایجاد پایگاه ملی اطلاعات ایرانیان
6-1. ایجاد پایگاه داده و آمار برای منابع انسانی (مدیران و کارکنان)
7-1. اجرای قوانین ساعات کار
8-1. ایجاد کنتور الکترونیکی دولتی در سطح منطقه ای، شهرستانی و منطقه ای
فصول 37 و 38 و 40 قانون «مدیریت خدمات عمومی».
ماده 37- تیم مدیریت باید برای ارتقای کمی و کیفی کار افراد و بر اساس دستورالعمل های مناسب اقدامات زیر را انجام دهد:
1- اطلاعیه الکترونیکی نحوه ارائه خدمت، شرایط اجرای آن و مدارک ارائه شده توسط متقاضی.
2- ارائه فرم های لازم برای ارائه خدمات با استفاده از ابزار الکترونیکی و رسانه های جمعی.
3- ارائه خدمات به شهروندان به صورت الکترونیکی و بی نیازی از مراجعه حضوری مردم به دستگاه های اجرایی برای دریافت خدمات.
تبصره - مدت اعتبار بندهای (1) و (3) این ماده از تاریخ تصویب این قانون به ترتیب یک، دو و سه سال تعیین می شود.
ماده 38 - برای تسریع و تسهیل در ارائه خدمات به افراد، واحدهای خدمات الکترونیکی در مراکز شهری در بخش‌های دولتی و غیردولتی ایجاد شده است. تمامی دستگاه های اجرایی متعهد هستند تا پایان سال 1396 خدمات قابل ارائه از طریق این مراکز را ارائه دهند. آیین نامه اجرایی این ماده به تصویب هیأت مدیره می رسد.
ماده 40- دولت موظف است به منظور ایجاد زیرساخت اطلاعاتی و تمرکز بر موضوعات مربوط به استفاده از فناوری اطلاعات و خدمات اداری، پایگاه اطلاع رسانی ایرانیان را از طریق سازمان ثبت احوال و شرکت پست طراحی، ساماندهی و اجرا کند. جمهوری اسلامی ایران و مشارکت کلیه دستگاههای اجرایی.
تبصره 1- این پایگاه با استفاده از شماره ملی و کد پستی با ساماندهی، کنترل و پیوند داده‌ها و اطلاعات نهاد تشکیل می‌شود.
تبصره 2- کلیه مراجع موظفند تا پایان سال 1395 آمار خود را با کد کشوری و کدپستی تهیه نمایند.
تبصره 3- آیین نامه این ماده توسط موسسه تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.
تبصره 4- مسئولیت پیگیری و نظارت بر حسن انجام وظایف مذکور در این ماده بر عهده آژانس می باشد از سال 1387 هرگونه ارائه خدمات و ارتباط با مشتریان که مستلزم شناسایی افراد و آدرس آنها بدون استفاده از شماره ملی و کد پستی باشد توسط دستگاه های اجرایی ممنوع است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.